Het is zo sep 05, 2010 08:43

Alle tijden zijn GMT + 2 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Fotoboek van Rens Plaschek!
BerichtGeplaatst: vr aug 31, 2007 01:03 
Forum Paparazzi

Het boek "And The Beat Goes On" is gedrukt in duotone op hoogwaardig 200 grams kunstdruk papier, gebonden in harde band met stofomslag, LP formaat 12x12 inch.

71 Foto's met 70 verhalen van en over de Nederlandse 'rockers van het eerste uur, hun eerste optredens, met wie ze gespeeld hebben en heel veel leuke verhalen.

Rens had maar liefst 5 boeken beschikbaar gesteld via loting! Laat mij nou één van de gelukkige winnaars zijn, van dit prachtig fotoboek! Vorige week kreeg ik van Rens een kaartje in de bus, dat het boek verstuurd zou worden!

Afbeelding

Afbeelding

Natuurlijk héél erg benieuwd, wanneer de pakketdienst het boek kwam bezorgen! :roll: :roll:

Inmiddels heb ik 't ontvangen, maak dat hier op 't forum bekend, dat er geweldige mooie foto's in staan.......en dan worden de échte diehards onder ons onrustig en willen graag dat ik iets laat zien! :dontknow: :dontknow:
Leg het boek maar onder de scan zegt Ien, maar dat is zonde, komt niets van in zeg ik dan op mijn beurt, je komt maar 'n keertje langs! Dan komt Ber op 't idee, om er een foto van te maken, (mag eigenlijk niet, maar dat is de ene mogelijkheid, om ze hier rustig te krijgen, haha ) zodoende is dit het resultaat!! :yeah: :yeah:

Barry Hay

Afbeelding

Cesar Zuiderwijk

Afbeelding

Rinus Gerritsen

Afbeelding

George Kooymans

Afbeelding

Het is een prachtig fotoboek en het mag eigenlijk niet ontbreken in je boekenkast!! :yeah: :yeah:

Rens, Hartelijk bedankt!!! :oke: :oke:

Profiel  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr aug 31, 2007 08:39 
Forum groupie

Mooie foto's Annie!!!! En weer een leuk verhaal erbij!! Erg leuk dat je het boek gewonnen hebt!!

Profiel  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr aug 31, 2007 08:51 
Forum "oudste"

dat is een super foto van rinus zeg

Profiel  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr aug 31, 2007 10:36 
Forum crew

Hele mooie foto's !!! :oke:

Profiel  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo sep 02, 2007 02:04 
Forum George-o-holic

ineke 55 schreef:

Ben ik helemaal met je eens, in deze serie vind ik het de beste foto!
En Annie, het is inderdaad een prachtig boek, ik ben erg blij dat ik het gekocht heb want helaas was winnen er niet bij.
Kan iedereen meteen zien dat het GEEN vriendjespolitiek is bij Ina want ik geloof dat ik nog nooit iets gewonnen heb terwijl ik meestal wel instuur.
Ze gooit alle inzendingen in een doos en trekt er dan (laat ook vaak iemand anders dat doen) gewoon het gewenste aantal kaarten uit, ik heb er zelf wel eens bijgezeten dat ze dat deed.

Profiel  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo sep 02, 2007 10:02 
Forum Paparazzi

Ber schreef:
ineke 55 schreef:

Ben ik helemaal met je eens, in deze serie vind ik het de beste foto!
En Annie, het is inderdaad een prachtig boek, ik ben erg blij dat ik het gekocht heb want helaas was winnen er niet bij.
Kan iedereen meteen zien dat het GEEN vriendjespolitiek is bij Ina want ik geloof dat ik nog nooit iets gewonnen heb terwijl ik meestal wel instuur.
Ze gooit alle inzendingen in een doos en trekt er dan (laat ook vaak iemand anders dat doen) gewoon het gewenste aantal kaarten uit, ik heb er zelf wel eens bijgezeten dat ze dat deed.

Berry, je hebt hélemaal gelijk, ik heb dit boek dus ook éérlijk gewonnen! Het was trouwens 'n moeilijke vraag, vond ik! :roll: :roll:

Profiel  
 Berichttitel: Re: Fotoboek van Rens Plaschek!
BerichtGeplaatst: za dec 01, 2007 17:38 
Georgefan schreef:
Het boek "And The Beat Goes On" is gedrukt in duotone op hoogwaardig 200 grams kunstdruk papier, gebonden in harde band met stofomslag, LP formaat 12x12 inch.

71 Foto's met 70 verhalen van en over de Nederlandse 'rockers van het eerste uur, hun eerste optredens, met wie ze gespeeld hebben en heel veel leuke verhalen.

Rens had maar liefst 5 boeken beschikbaar gesteld via loting! Laat mij nou één van de gelukkige winnaars zijn, van dit prachtig fotoboek! Vorige week kreeg ik van Rens een kaartje in de bus, dat het boek verstuurd zou
worden!

dag Annie,

een vraagje, ik lees nu per toeval het bericht over het boek, weet jij of dit boek verkrijgbaar is in de handel aub ?

graag een seintje, thx :oke:
Luc - Gent

Afbeelding

Afbeelding

Natuurlijk héél erg benieuwd, wanneer de pakketdienst het boek kwam bezorgen! :roll: :roll:

Inmiddels heb ik 't ontvangen, maak dat hier op 't forum bekend, dat er geweldige mooie foto's in staan.......en dan worden de échte diehards onder ons onrustig en willen graag dat ik iets laat zien! :dontknow: :dontknow:
Leg het boek maar onder de scan zegt Ien, maar dat is zonde, komt niets van in zeg ik dan op mijn beurt, je komt maar 'n keertje langs! Dan komt Ber op 't idee, om er een foto van te maken, (mag eigenlijk niet, maar dat is de ene mogelijkheid, om ze hier rustig te krijgen, haha ) zodoende is dit het resultaat!! :yeah: :yeah:

Barry Hay

Afbeelding

Cesar Zuiderwijk

Afbeelding

Rinus Gerritsen

Afbeelding

George Kooymans

Afbeelding

Het is een prachtig fotoboek en het mag eigenlijk niet ontbreken in je boekenkast!! :yeah: :yeah:

Rens, Hartelijk bedankt!!! :oke: :oke:

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za dec 01, 2007 20:09 
Forum George-o-holic

Hoi Luc,

Deze link heb ik gevonden, je kunt het boek rechtstreeks bij Rens bestellen.

http://www.andthebeatgoeson.nl/Andthebe ... 0Boek.html

Profiel  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za dec 01, 2007 20:13 
Forum George-o-holic

En dit vond ik ook nog.

71 Nederlandse rockers op 12 bij 12 inch
07-11-2006.

Hij zwoer – na zijn Plaschek Portraits in 1988 – nooit meer een boek te maken, maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan. En dus is er nu And the beat goes on, waarin de Arnhemse portretfotograaf Rens Plaschek zeventig Nederlandse rockhelden van dichtbij vastlegt. En een van wat verder af.

Zestig foto’s wilde hij maken.
Het werden er 72, maar één model haakte af. „De kinderen vonden dat ze er te vermoeid op stond”, zegt Rens Plaschek. De gerenommeerde Arnhemse fotograaf, vooral bekend vanwege zijn portretten, legde 71 Nederlandse rockers vast voor zijn boek And the beat goes on.
Veel van zijn modellen waren gistermiddag afgereisd naar restaurant De Kantine in de bossen bij Oosterbeek. Daar nam muziekkenner Jan Douwe Kroeske het eerste exemplaar in ontvangst. In de zaal een paar millennia aan Nederlandse muziekgeschiedenis.
Rob de Nijs was er, Thijs van Leer, Ad van den Berg, Pim Koopman, Jody Pijper, Henk ‘Hank The Knife’ Bruysten. Ook Jan Akkerman had de reis naar de Veluwezoom aanvaard, maar hij draaide op het parkeerterrein zijn auto en werd nooit meer gezien.
Plascheks boek is een eerbetoon aan de eerste Nederlandse popmuzikanten.
Daarom hanteerde hij ook een leeftijdsgrens: muzikanten onder de vijftig kwamen niet in aanmerking. Toch staan er twee in. Jan Rot slipte erdoor en Maarten Peters ook. Maar ja, die kwam mee met Margriet Eshuijs en zo’n kans laat je natuurlijk niet lopen. „De gemiddelde leeftijd van de mensen in het boek is 59,6”, vertelt Plaschek in zijn studio in het Arnhemse centrum, een paar dagen voor de boekpresentatie.
Mensen lopen in en uit. Voor een mooi portret of gewoon een pasfoto. Plaschek, zelf 52 en winnaar van diverse fotoprijzen, doet het allemaal.
And the beat goes on komt voort uit zijn grote liefde voor muziek. „Ik heb daar altijd veel mee gehad. Van veel platen weet ik nog precies waar ik ze voor het eerst hoorde. All you need is love van The Beatles bijvoorbeeld: in zwembad Thialf, op een transistorradiootje.”
Het boek bracht hem veel plezier. „Het was heel leuk om al die mensen te ontmoeten. Het zijn creatieve geesten, die vaak niet alleen muziek maken, maar ook schilderen, of fotograferen. En dan maken ze echt niet zomaar kiekjes.”
Twee jaar lang crosste Plaschek door Nederland om de foto’s te maken. „Ik ben wel 21 keer naar Amsterdam geweest, en dan maakte ik vaak meer foto’s op een dag”, verzucht hij. Naar Freddie Cavalli bijvoorbeeld, bassist bij onder meer Herman Broods Wild Romance.
„Freddie had geen tijd”, vertelt Plaschek.
„Hij moest muziekles geven. Toen ben ik gewoon naar zijn school gereden en heb m’n lampen in de klas gezet. Tijdens de les heb ik foto’s gemaakt. Op de plaat in het boek roept hij net een paar rumoerige leerlingen tot de orde.”
And the beat goes on is vierkant, twaalf bij twaalf inch. Plaschek: „Dat heb ik bewust gedaan, het is net zo groot als een lp.”
Links informatie over de muzikant, met een door hem of haar zelfgeschreven anekdote. Rechts paginavullende foto’s, in duotoon. Je ziet het leven er aan af, zo close-up zijn ze genomen.
Behalve het protret van Anneke Grönloh. „Ik maak altijd eerst wat polaroids, om te laten zien wat ik mooi vind. Toen begon ze wat te smoezen met de manager, en die zei uiteindelijk dat ze liever niet van zo dichtbij gefotografeerd wilde worden.” Plaschek deed een stapje terug.
De fotograaf had het niet altijd even makkelijk. Eelco Gelling en Andy Tielman stonden hoog op zijn verlanglijstje. „Gelling had ik er héél graag in gehad. Maar met sommige mensen is geen afspraak te maken...”
Een afspraak maken met Normaal-zanger Bennie Jolink ging ook niet zonder slag of stoot. „Ik belde met Jolinks management en zei per ongeluk dat ik Gerard graag wilde fotograferen. Daarna kwam ik er niet meer doorheen.” Uiteindelijk belde Plaschek maar gewoon aan in Hummelo, op een zondagochtend.
Jolink staat er dus in, samen met zijn drie kleinkinderen. Hij is in goed gezelschap. Van Huub van der Lubbe bijvoorbeeld, Golden Earring, Jan van der Meij, Johnny Lion, Ernst Jansz. Het zijn niet allemáál Plascheks favorieten van toen. „ Brandend zand van Anneke Grönloh? Vreselijk, dat draaiden mijn ouders. Maar in de jaren vijftig maakte zij samen met Peter Koelewijn al wél rockmuziek.”
And the beat goes on van Rens Plaschek verschijnt in eerste instantie in een oplage van tweeduizend stuks. Het boek kost 45 euro.
Bron: De Gelderlander

Rens Paschek Fotograaf
Pauwstraat 7
6811 GK Arnhem
tel. (026) 443 66 35
http://www.plaschek.nl

Profiel  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za dec 01, 2007 20:16 
Forum George-o-holic

En hier is het ook nog te koop!
De oplage was trouwens 2000 stuks.

http://www.rockart.nl/boeken.htm

Profiel  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za dec 01, 2007 20:56 
Forum snuffelaar

Prachtige foto's van de mannen.
Gewoon zoals ze zijn.
Ik hou niet van die foto's waar alle lijntjes en oneffenheden weggewerkt worden.
Dit is gewoon KEIMOOI. :oke:
Annie heeft toch maar geboft, dat ze het boek gewonnen heeft.Heb ik toen nog gelezen in het infoblad.

En Ber die is flink reclame aan het maken voor het boek.( Eigenlijk wel terecht hoor).
Maar wie weet, ga ik het nog aanschaffen.Misschien in een dolle bui. :yeah:

Profiel  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za dec 01, 2007 21:02 
Forum Paparazzi

Moet je dan wachten tot Vastenavond...... :bleh: :bleh: Het denkvermogen van een Brabantse.......of is dat al eerder bij jou Karin? :dontknow: :dontknow:

Profiel  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za dec 01, 2007 21:08 
Forum snuffelaar

Georgefan schreef:
Moet je dan wachten tot Vastenavond...... :bleh: :bleh: Het denkvermogen van een Brabantse.......of is dat al eerder bij jou Karin? :dontknow: :dontknow:

Ik hoef dan niet te wachten tot Vastenavond.
Ben wel eens vaker in een dolle bui.
Maar het moet natuurlijk niet te gek worden.
Jij hebt ook makkelijk l....!!
Jij kan het al lekker lezen.VOOR NOP. :bleh: :bleh:

Maaaar, ik gun het je van harte hoor. :flower:

Profiel  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za dec 01, 2007 21:10 
Forum George-o-holic

Kijk je je man gewoon effe lief aan en dan zeg je tegen hem:

Laat ik nou toch weten wat ik als kerstkadootje zou willen hebben! :yeah:

Profiel  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za dec 01, 2007 21:25 
Forum snuffelaar

Ber schreef:
Kijk je je man gewoon effe lief aan en dan zeg je tegen hem:

Laat ik nou toch weten wat ik als kerstkadootje zou willen hebben! :yeah:

Ber ,wij doen eigenlijk niet aan kerst.Tenminste niet met kadootjes.
Wij zijn nog van die traditionele mutsen, die Sinterklaas vieren.
Ook al zijn die meiden van ons niet meer klein, wij vieren dat nog steeds.PAKJESAVOND.Is lachen hoor.Dan zijn we met z'n zessen.( de vrienden er ook bij).Paar weken terug, briefjes getrokken.Voor diegene die je hebt, koop je iets voor 20 piek.En voor die andere iets voor 5 piek.Het moeilijkste zijn natuurlijk de kadootjes van 5 piek.Je lacht je dan helemaal slap, wat er dan gekocht wordt.En de hele tafel van de eethoek ligt propvol met kadootjes.Is echt heel erg leuk.Dat blijven wij doen.En dit jaar op 8 dec., want de 5e zit ik in het Parktheater.Maar voor ons is het nog steeds:
Hulde aan Sinterklaas.Blijft leuk.Och en dat boek, dat zal er wel een keer komen.In een dolle bui. :bleh: :bleh:

Profiel  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za dec 01, 2007 21:56 
Forum George-o-holic

Leuk hoor Karin, ik geef je groot gelijk!
Ik denk dat wij het over tig jaar ook weer gaan doen, als de kleinkinderen groot zijn.
Alhoewel...kerst is toch ook mooi. Nu twijfel ik alweer. Zeker als ik al die pakjes op tafel zie liggen, haha!
En je kunt het natuurlijk zo gek maken als je zelf wilt.

Alvast een hele gezellige, gekke avond gewenst!

Profiel  
BerichtGeplaatst: ma jun 14, 2010 21:35 
Forum snuffelaar

Leuk om zo'n oude topic weer eens te lezen. :oke:
Sinterklaas heeft het boek hier nog niet gebracht.

Wél een filmpje gevonden op youtube, waar je in het filmpje héél veel foto's voorbij ziet komen, die in het boek staan.

And The Beat Goes On !!!!

http://www.youtube.com/watch?gl=NL&hl=nl&v=n5kLdsx2VwM

Profiel  
BerichtGeplaatst: di jun 15, 2010 01:15 
Forum George-o-holic

Inderdaad leuk om die oude topics weer eens door te lezen.
En dat boek blijft mooi!

Profiel  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 2 uur